Regulamin obowiązujący od dnia 14 września 2021 r. do 18 marca 2025 r. znajdziesz tutaj.
Aktualny regulamin obowiązujący od 19 marca 2025r. znajdziesz poniżej:
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
[postanowienia ogólne]
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.york-meble.pl.
2. Sklep internetowy jest prowadzony przez Kraszewscy spółka jawna z siedzibą w Radziejowie, ul. Rolnicza 4a, 88-200 Radziejów, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000895620, NIP: 9161393481, REGON: 022200472, e-mail: biuro@york-meble.pl.
3. Wskazane poniżej terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
Cena | cena brutto Towaru podana na stronie internetowej Sklepu; |
Formularz zamówienia |
funkcjonalność Sklepu pozwalająca na złożenie Zamówienia poprzez wskazanie i dodanie Towaru do elektronicznego koszyka, a także na wybór sposobu dostawy Towaru i sposobu płatności; |
Klient | osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu; |
Konsument | Klient będący osobą fizyczną, dokonujący czynności prawnej zamówienia Towaru niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; jeśli nie wskazano inaczej, to postanowienia regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością̨ gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; |
Konto | funkcjonalność Sklepu, umożliwiająca Klientowi, po zalogowaniu się w Sklepie za pomocą indywidualnego loginu i hasła, dostęp do zasobów systemu informatycznego; |
Producent | podmiot produkujący Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie; |
Sklep | sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny na stronie internetowej pod adresem: www.york-meble.pl; |
Towar | rzecz oferowana przez Sprzedawcę do zakupu za pośrednictwem Sklepu; wymiary Towarów podane są z tolerancją +/- 2 cm; |
Sprzedawca | podmiot, o którym mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu; |
Umowa | umowa sprzedaży Towaru, zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość; |
Zamówienie | prowadzące do zawarcia Umowy oświadczenie woli Klienta, określające rodzaj i ilość Towaru, który Klient chce zamówić, sposób zapłaty, sposób dostawy oraz dane Klienta. |
4. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, konta poczty internetowej oraz posiadanie aktualnej przeglądarki internetowej (na przykład: Microsoft Edge, Chrome, Firefox, Opera w wersji 33 lub wyższej albo Safari). W przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa JavaScript i plików cookies.
5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych w Sklepie, Sprzedawca podejmie odpowiednie środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby postronne danych przesyłanych przez Internet.
6. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz dobrymi obyczajami. W szczególności nie może on dostarczać treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym jakiekolwiek prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
§ 2
[usługi świadczone drogą elektroniczną]
1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów następujące usługi drogą elektroniczną:
1) umożliwienie Klientowi założenia Konta oraz umożliwienie dostępu do tego Konta („Usługa Konta”);
2) umożliwienie Klientom dodania Towaru do elektronicznego koszyka oraz udostępnienie Formularza Zamówienia w celu zawarcia Umowy („Usługa Dotycząca Umów”).
2. Wszystkie usługi świadczone drogą elektroniczną, o których mowa w ust. 1, Sprzedawca świadczy bezpłatnie.
3. Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony. Klient ma jednak możliwość zrezygnowania z niej w każdej chwili, bez podawania przyczyny. Rezygnacja z tej usługi może nastąpić przez przesłanie Sprzedawcy odpowiedniej informacji, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie.
4. Usługa Dotycząca Umów jest jednorazowa i ulega zakończeniu z momentem złożenia przez Klienta Zamówienia (kliknięcia odpowiedniego przycisku) albo opuszczenia przez niego strony z Formularzem Zamówienia bez złożenia Zamówienia. Przed złożeniem Zamówienia, Klient ma prawo do zrezygnowania ze złożenia Zamówienia w dowolnym momencie.
5. Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia wymaga dokonania czynności, o których mowa w § 4 Regulaminu.
6. Klient ma prawo złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych elektronicznie, o których mowa w niniejszym paragrafie. Reklamacja może zostać złożona w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres oddziału Sprzedawcy: ul. Przemysłowa 5a, 87-700 Aleksandrów Kujawski.
7. Sprzedawca rozpatrzy reklamację i udzieli na nią odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§ 3
[Konto]
1. Założenie Konta wymaga:
1) wypełnienia formularza poprzez podanie wskazanych w nim danych oraz danych do logowania: adres e-mail, hasło;
2) naciśnięcia przycisku potwierdzającego, że Klient zapoznał się z postanowieniami Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
2. Klient ma możliwość założenia Konta, także podczas składania Zamówienia w Sklepie poprzez:
1) wypełnienie Formularza Zamówienia poprzez podanie wskazanych w nim danych;
2) naciśnięcia przycisku potwierdzającego, że Klient chce założyć Konto w Sklepie;
3) naciśnięcia przycisku potwierdzającego, że Klient zapoznał się z postanowieniami Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
3. Klient może dobrowolnie podać dodatkowe dane takie jak nazwa firmy, NIP, adres firmy.
4. Klient otrzyma informację o założeniu Konta na wskazany przez niego adres e-mail.
5. Klient, któremu założone zostało Konto uzyskuje możliwość logowania się na Konto.
6. Logowanie na Konto następuje przez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego w Sklepie i podanie wymaganych w nim danych tj. loginu i hasła Klienta oraz naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
7. Klient ma możliwość zalogowania się na Konto również za pośrednictwem serwisu Facebook, poprzez podanie wymaganych w formularzu danych: tj. loginu i hasła Klienta do serwisu Facebook oraz naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
8. Za pośrednictwem Konta Klient:
1) może składać Zamówienia;
2) może przeglądać historię Zamówień;
3) ma dostęp do ustawień, za pomocą których może zmienić swoje dane logowania (np. hasło).
9. Klient upoważniony jest do posiadania jednego Konta. Klient zobowiązany jest do korzystania wyłącznie z własnego Konta. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy oraz nieprzekazywania osobom trzecim danych umożliwiających dostęp do jego Konta.
10. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zablokowania Klientowi możliwości korzystania z Konta w przypadku naruszenia przez niego postanowień Regulaminu.
11. Klient ma możliwość złożenia Zamówienia również bez zakładania Konta.
§ 4
[Zamówienia]
1. Klient może przeglądać Towary dostępne w Sklepie, a następnie je zamawiać po wypełnieniu Formularza Zamówienia i potwierdzeniu zawarcia Umowy.
2. Sprzedawca umożliwia Klientom dokonywanie zamówień Towarów dostępnych w Sklepie. Specyfikacja Towarów i ich opisy są dostępne na stronie internetowej Sklepu.
3. W celu zawarcia Umowy Klient musi złożyć Zamówienie. Złożenie Zamówienia wymaga kolejno:
1) wyboru Towaru przez dodanie go do elektronicznego koszyka poprzez kliknięcie odpowiednich przycisków;
2) wypełnienia aktywnych pól Formularza Zamówienia i podania wymaganych (obowiązkowych) danych albo zalogowania się na Konto;
3) wyboru sposobu dostawy i płatności spośród opcji dostępnych w Formularzu Zamówienia;
4) zaznaczenia odpowiedniego pola pod Formularzem Zamówienia, poprzez które Klient oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia;
5) potwierdzenia złożenia Zamówienia, które następuje poprzez kliknięcie odpowiednio oznaczonego przycisku.
4. Kliknięcie odpowiednio oznaczonego przycisku jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta Zamówienia z obowiązkiem zapłaty Ceny wraz z kosztami dostarczenia Towaru.
5. Na mocy Umowy dotyczącej Towaru, Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność Towaru zamówionego przez Klienta i wydać mu ten Towar, a Klient zobowiązuje się Towar odebrać i zapłacić Sprzedawcy Cenę w terminie określonym w Regulaminie. Klient zobowiązuje się również do pokrycia kosztów dostawy Towaru, zgodnie z wybranym przez siebie sposobem dostawy.
6. Klient jest zobowiązany do podania w Formularzu Zamówienia danych prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością.
7. W trakcie procedury składania zamówienia – aż do momentu naciśnięcia odpowiednio oznaczonego przycisku, Klient ma możliwość rezygnacji z Zamówienia lub dokonywania w nim zmian, tj. wyboru innego Towaru, miejsca i sposobu dostarczenia Towaru, sposobu płatności, oraz danych do wysyłki.
8. Po dokonaniu przez Klienta zamówienia Towaru, na adres poczty elektronicznej Klienta może zostać wysłana przez Sprzedawcę wiadomość elektroniczna z potwierdzeniem otrzymania zamówienia i przyjęcia go do realizacji.
9. Jeżeli po złożeniu przez Klienta Zamówienia obejmującego kilka Towarów, okaże się, że realizacja części Zamówienia nie będzie możliwa w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta telefonicznie bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej. W takim przypadku Klient może odstąpić od złożonego Zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie lub odstąpić od złożonego Zamówienia w całości informując o tym Sprzedawcę na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres oddziału Sprzedawcy: ul. Przemysłowa 5a, 87-700 Aleksandrów Kujawski.
10. W przypadku określonym w ustępie powyżej, gdy Klient dokonał zapłaty za zamówiony Towar z góry, Sprzedawca zwróci Klientowi należną kwotę lub odpowiednią jej część, w razie gdy Zamówienie zostanie zrealizowane w części. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Klient przy składaniu Zamówienia, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 5
[Zamówienia mailowe]
1. Umowa może zostać zawarta również w wyniku złożenia Zamówienia pocztą elektroniczną.
2. W przypadku Zamówień składanych pocztą elektroniczną Strony ustalą szczegóły takie jak: Towary, których ma dotyczyć Zamówienie, Cenę, koszty wysyłki, termin płatności, termin realizacji.
3. Po ustaleniu szczegółów, o których mowa wyżej, Klient otrzymuje drogą mailową potwierdzenie sumarycznych kosztów realizacji Umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania dotyczącego dokonania płatności za wybrane Towary oraz załączonym Regulaminem i prośbą o potwierdzenie Zamówienia.
4. Klient składający Zamówienie mailowo jest zobowiązany do potwierdzenia, że zapoznał się i zaakceptował Regulamin.
5. Umowa jest zawierana w chwili potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia.
§ 6
[Cena]
1. Ceny Towarów dostępnych w Sklepie lub podane przez Sprzedawcę (w przypadku Zamówień mailowych) określone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek VAT.
2. Ceny Towarów podane na stronach internetowych Sklepu nie obejmują kosztów dostawy Towaru.
3. Koszty dostawy zamówionego Towaru są każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu w trakcie składania Zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę Towaru oraz koszty dostawy Towaru.
4. Koszty dostawy Towaru mogą być również w wyjątkowych okolicznościach ustalane bezpośrednio ze Sprzedawcą.
5. Kwotą należną Sprzedawcy jest kwota podana w podsumowaniu Zamówienia w chwili dokonywania zakupu przez Klienta.
6. W Sklepie mogą się pojawiać różnego rodzaju akcje promocyjne, z których Klienci będą mogli skorzystać. O szczegółach oraz okresach obowiązywania danej promocji Klienci zostaną poinformowani za pośrednictwem Sklepu.
§ 7
[sposoby i rodzaje płatności]
1. Klient przy składaniu Zamówienia może wybrać następujące sposoby płatności:
1) płatność z góry przelewem tradycyjnym – co oznacza, że Klient dokonuje zapłaty przez dokonanie przelewu na konto bankowe Sprzedawcy;
2) płatność przy odbiorze – co oznacza, że Klient dokonuje zapłaty:
a) za pobraniem - w momencie odbioru zamówienia dostarczonego za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b) w siedzibie Sprzedawcy - w momencie odbioru osobistego Towaru;
3) płatność z góry szybkim przelewem online – co oznacza, że Klient dokonuje zapłaty przelewem za pomocą bankowości internetowej, za pośrednictwem systemu płatności dostępnego w Sklepie lub kartą;
4) płatność w systemie ratalnym - co oznacza, że Klient dokonuje zapłaty za pośrednictwem instytucji finansowych wskazanych w Sklepie.
2. Klient nie może łączyć różnych form płatności przy jednym Zamówieniu.
3. Klient, który przy składaniu Zamówienia wybrał płatność z góry przelewem tradycyjnym, powinien uiścić należną kwotę w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia.
4. Klient, który przy składaniu Zamówienia wybrał płatność za pobraniem zobowiązany jest do uiszczenia zaliczki za Zmówienie. Wysokość zaliczki jest zależna od wartości Zamówienia i wynosi:
1) w przypadku Zamówienia do 500 zł – zaliczka nie jest wymagana;
2) w przypadku Zamówienia od 500 zł do 2000 zł – 20% wartości Zamówienia;
3) w przypadku Zamówienia powyżej 2000 zł – 30% wartości Zamówienia.
5. Zaliczka, o której mowa w ustępie powyżej powinna zostać uiszczona przelewem tradycyjnym na konto bankowe Sprzedawcy w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia.
6. W przypadku braku zapłaty zaliczki w terminie wskazanym w ustępie powyżej, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy. Po bezskutecznym upływie terminu płatności zaliczki Sprzedawca złoży Klientowi oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone drogą mailową.
7. Klient zobowiązany jest samodzielnie obliczyć wysokość zaliczki, zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 4, chyba że funkcjonalności Formularza Zamówienia w sposób automatyczny wyliczają wysokość zaliczki. W takim przypadku, Klient zobowiązany jest do zapłaty zaliczki w wysokości obliczonej w sposób automatyczny w ramach funkcjonalności Formularza Zamówienia.
8. Informacja o obowiązku zapłaty zaliczki jest również podawana w Formularzu Zamówienia w trakcie składania Zamówienia, podczas wyboru sposobu płatności.
9. Płatność, o której mowa w ust. 1 pkt 3) jest realizowana poza Sklepem Internetowym. Obsługa płatności jest realizowana przez PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sad Rejonowy Poznań́ – Nowe Miasto i Wilda
w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000274399, NIP: 7792308495, REGON: 300523444, będąca dostawcą usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
Szczegóły i regulamin płatności za pośrednictwem serwisu PayU.pl dostępne są na stronie internetowej www.payu.pl
10. Płatność, o której mowa w ust. 1 pkt 4) realizowana jest za pośrednictwem wybranej przez Klienta instytucji finansowej wskazanej w Sklepie. Szczegółowe warunki korzystania z tej formy płatności znajdują się w Sklepie oraz na stronie internetowej danej instytucji finansowej. W zależności od wyboru Klienta, obsługa tej formy płatności jest realizowana przez:
1) Santander Consumer Bank Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu przy
ul. Legnickiej 48, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000040562, NIP: 5272046102, REGON: 012736938.
Szczegóły i regulamin świadczenia usługi eRaty przez Santander Consumer Bank Spółka Akcyjna znajdują się na stronie internetowej https://www.santanderconsumer.pl/;
2) Credit Agricole Bank Polska Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu przy
ul. Legnickiej 48 bud. C-D, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000039887, NIP: 6570082274, REGON: 290513140.
Szczegóły i regulamin świadczenia usługi Raty przez Credit Agricole Bank Polska Spółka Akcyjna znajdują się na stronie internetowej https://www.credit-agricole.pl/.
§ 8
[dostawa zamówionego Towaru]
1. Towary zamawiane za pośrednictwem Sklepu w sposób określony w Regulaminie są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Towar zamówiony za pośrednictwem Sklepu jest dostarczony na wskazany przez Klienta adres. Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej określonej w Sklepie.
3. Czas dostawy Towaru wskazany jest w opisie danego Towaru. Czas dostawy jest liczony od dnia:
1) zaksięgowania należnej kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy lub otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania przelewu – w przypadku płatności z góry szybkim przelewem online lub w przypadku płatności przelewem tradycyjnym;
2) złożenia Zamówienia w Sklepie – w przypadku płatności przy odbiorze.
4. Do zakupionych Towarów dołączana jest faktura lub paragon w zależności od wyboru Klienta.
5. W przypadku, gdy zamówiony Towar ma być dostarczony Klientowi, koszty dostarczenia zamówionego Towaru ponosi Klient.
6. Klient ma możliwość odbioru osobistego Towaru w siedzibie Sprzedawcy, po uprzednim ustaleniu terminu odbioru osobistego ze Sprzedawcą.
7. Koszty dostawy Towaru nie obejmują wniesienia Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta, chyba że w opisie dostawy wskazano inaczej.
8. W przypadku Towarów dostarczonych Klientowi przez kuriera, Klient powinien zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności kuriera. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia rzeczy, Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody.
§ 9
[prawo odstąpienia od umowy]
1. Konsument może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy podany w Regulaminie lub na adres oddziału Sprzedawcy: ul. Przemysłowa 5a, 87-700 Aleksandrów Kujawski.
2. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie przez Konsumenta z wzoru formularza nie jest obowiązkowe.
3. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż dostawca Towaru.
4. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
5. Sprzedawca niezwłocznie (nie później niż w terminie czternastu dni) od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Konsument, który odstąpił od Umowy ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż czternaście dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta, który odstąpił od Umowy dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Konsument, który odstąpił od Umowy ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
10. Konsument, który odstąpił od Umowy ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów Konsument powinien obchodzić się z Towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
11. W przypadku, gdyby, w wyniku korzystania przez Konsumenta z Towaru w sposób wykraczający poza zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, wartość Towaru uległa zmniejszeniu, Sprzedawca jest uprawniony do dochodzenia od Konsumenta odpowiedniego odszkodowania. Zmniejszenie wartości Towaru może polegać w szczególności na konieczności uiszczenia kosztów czyszczenia i naprawy, o ile towar nie może być już oferowany jako nowy, czy też na obiektywnie uzasadnionej utracie dochodu przez Sprzedawcę, która jest związana ze sprzedażą zwróconego Towaru jako towaru używanego.
§ 10
[reklamacje Towaru]
1. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientom Towaru bez wad fizycznych i prawnych.
2. W stosunku do Klientów, którzy nie są Konsumentami odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona również w stosunku do osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością̨ gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. W przypadku, gdy Towar ma wadę, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające Sprzedawcy identyfikację Klienta i przedmiotu transakcji (takie jak np. imię i nazwisko, datę zakupu). W przypadku braku podania odpowiednich danych Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o ich uzupełnienie.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie.
5. Sprzedawca jest zobowiązany do ustosunkowania się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca informuje Klienta o tym, czy uznaje jego żądanie za zasadne.
6. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę lub wykonanie przez Klienta uprawnień wynikających z rękojmi za wady, wymaga dostarczenia Towaru do Sprzedawcy, Klient powinien, po uprzednim skontaktowaniu się ze Sprzedawcą, dostarczyć Towar na adres wskazany przez Sprzedawcę, przy czym Towar nie może być dostarczony Sprzedawcy przesyłką za pobraniem. Towar powinien zostać dostarczony w sposób pozwalający na uniknięcie jego uszkodzenia w transporcie. Klient powinien dostarczyć wadliwy Towar w stanie kompletnym.
§ 11
[gwarancja]
1. Towary mogą być objęte gwarancją udzieloną przez Producenta.
2. Jeżeli w opisie danego Towaru w Sklepie brak jest informacji na temat gwarancji Towaru, oznacza to, że Towar nie jest objęty gwarancją.
3. Jeżeli Towar posiada gwarancję udzieloną przez Producenta, to dokument gwarancyjny zostanie dostarczony Klientowi wraz z Towarem.
4. W przypadku wykonywania przez Klienta uprawnień z tytułu gwarancji powinien on dostarczyć dokument gwarancyjny.
§ 12
[pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń]
1. W przypadku sporu pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą dotyczącego złożonej przez Konsumenta reklamacji, Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma w szczególności prawo do złożenia wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym lub skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
§ 13
[dane osobowe]
1. Administratorem danych osobowych jest Kraszewscy spółka jawna z siedzibą w Radziejowie, ul. Rolnicza 4a, 88-200 Radziejów, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000895620, NIP: 9161393481, REGON: 022200472, e-mail: biuro@york-meble.pl.
2. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się̨ zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”), a także zgodnie z Regulaminem i Polityką Prywatności.
3. Administrator zapewnia ochronę danych osobowych, które przetwarza. W szczególności Administrator stosuje odpowiednie zabezpieczenia techniczne i środki organizacyjne zapewniające ochronę̨ przetwarzanych danych osobowych, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. W szczególności zabezpiecza on dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę̨ nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
4. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 14
[zmiana Regulaminu]
1. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany niniejszego regulaminu z powodów takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana danych podawanych w formularzach lub zmiana funkcjonalności Sklepu.
2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę – który każdorazowo nie będzie krótszy niż 7 dni od dnia udostępnienia nowego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu.
3. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na prawa i obowiązki stron powstałe przed dokonaniem takiej zmiany, w szczególności w przypadku Umów zawartych za pośrednictwem Sklepu, zmiana Regulaminu nie dotyczy zamówień złożonych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
4. Każdy Klient posiadający Konto zostanie poinformowany o zmianach w Regulaminie. Zmiany Regulaminu wiążą Klienta, jeżeli nie wypowiedział on umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 7 dni od dnia powiadomienia go o zmianach. Wypowiedzenie może zostać przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy. W przypadku wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie usunie Konto Klienta.
§15
[postanowienia końcowe]
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 19 marca 2025 r.
2. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.york-meble.pl oraz w siedzibie Sprzedawcy.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, a w przypadku Konsumentów także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta.
4. Załącznikami do Regulaminu są: (i) wzór odstąpienia od umowy, (ii) wzór reklamacji.
Załączniki:
• Wzór formularza odstąpienia od Umowy
• Wzór formularza reklamacji
Wzór formularza odstąpienia od Umowy zawartej na odległość (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
_____________________
(miejscowość i data)
Dane Konsumenta
Imię i Nazwisko: _____________________
Adres: _________________
Adres e-mailowy: ____________________
Tel. kontaktowy: _____________________
Numer zamówienia/data zawarcia Umowy: _____________________
Kraszewscy spółka jawna
ul. Rolnicza 4a
88-200 Radziejów
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) odstępuję od umowy zawartej w dniu ______________________ dotyczącej zakupu _________________________, odebranego w dniu ___________________.
W związku z tym proszę o zwrot zapłaconej przeze mnie ceny Towaru:
*na następujący numer rachunku bankowego _____________________________________________;
*w inny sposób, czyli ________________________________.
Wzór formularza reklamacji
_____________________
(miejscowość i data)
Dane
Imię i Nazwisko: _____________________
Adres: _________________
Adres e-mailowy: ____________________
Tel. kontaktowy: _____________________
Numer zamówienia/data zawarcia Umowy: _____________________
Kraszewscy spółka jawna
ul. Rolnicza 4a
88-200 Radziejów
REKLAMACJA
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu _____________________ Towar, tj. ____________________________________________________________ jest wadliwy.
Wada polega na ______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Wada została stwierdzona w dniu _____________________.
Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny żądam:
• wymiany Towaru na nowy* (art. 561 § 1);
• nieodpłatną naprawę Towaru* (art. 561 § 1);
• obniżenia ceny Towaru o kwotę __________ (słownie: _____________________) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto______________________________
albo przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1);
• odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny Towaru na konto __________________________________________________* (art. 560 § 1)
* proszę zaznaczyć właściwe.